8 motive pentru care nu sunt pregătită să îmi întemeiez o familie

Saturday, January 09, 2016 12 Comments A+ a-

Nu știu ce gândesc alte fete de vârsta mea, dar eu încă nu sunt pregătită să mă mărit, iar de avut copii nici nu se pune problema. Personal, consider că este ok să faci pașii ăstia de la 25 de ani încolo, dar asta nu înseamnă că sunt dispusă să-mi pun pirostriile fix când împlinesc acea vârstă. Pentru mine expresia ”de la 25 de ani încolo” este pe picior de egalitate cu ”hmm...poate voi fi pregătită să mă mărit pe la 27 de ani și să fac un copil la 29”, iar până atunci mai e timp de gândit sau răzgândit.

Dacă nu știu ce gândesc fetele de-o seamă cu mine, cu siguranță știu ce gândește marea majoritate a persoanelor care sunt mult mai în vârstă. Da, e normal și drăguț ca de ziua ta și la trecerea în noul an să ți se ureze numai de bine, dar chiar nu cred că e necesar să auzi din toate părțile numai ”sper ca anul ăsta să-ți găsești marea dragoste”, ”sper să găsești un băiat bun, să te măriți și să fiți fericiți”, ”să te vedem mireasă cât de curând”.


Și mai sunt băbuțele alea care își fac griji în privința ta, fiindcă mâine-poimâine faci 30 de ani și Doamne ferește, dacă rămâi nemăritată? Dacă nu-ți setezi prioritățile așa cum trebuie și te trezești că vrei o familie atunci când va fi prea târziu?!  Îmi voi lua niște pisici, okay?


Lăsând filosofiile deoparte, a venit momentul enumerării motivelor pentru care nu mă agit, nu sunt speriată că nu-s într-o relație serioasă, nu mă îngrozește gândul că nu-s logodită și nici că din două nunți aflate la orizont, nici una, nici alta nu-i a mea. Să purcedem.

1. Țin mult la libertatea mea și vreau să mă bucur de ea. În momentul de față nu am chef să dau explicații nimănui pentru ceea ce fac și nici nu îmi doresc să fiu responsabilă pentru NOI, ci doar pentru MINE. Fiindcă atunci când ești căsătorit sau ești într-o relație serioasă ce duce spre căsătorie, nu mai poți face tot ce vrei tu, deoarece trebuie să îl incluzi si pe celălalt în toate planurile tale, trebuie să faceți totul împreună și să îi ceri părerea în legătură cu fiecare chestie pe care o faci, dar și să ții cont de ea and I sure as hell don't want that in my life right now!


2. Sunt egoistă. Sunt obișnuită să mă gândesc numai la mine și îmi place să fiu lăsată în pace atunci când nu am chef de nimic, nici măcar de vorbă. Dacă aș avea acum un soț, pe el l-ar interesa ce s-a întâmplat, de ce nu vreau să stau la discuții, de ce sunt supărată, de ce nu comunic - că doar e sănătos ca într-o relație să poți comunica despre orice, de ce stau vasele nespălate în chiuvetă, de ce nu am mai băgat la spălat, că el a rămas fără șosete de schimb, de ce nu împart cu el tot ce-mi trece prin cap? Vai, câte de ce-uri! Păi l-aș putea trimite să doarmă în sufragerie, fiindcă nu am eu chef de el? Nu, tocmai de aceea prefer să mă bucur de momentele în care sunt doar eu cu gândurile mele, fără să fiu deranjată. Acum, cât mai am ocazia...


3. Nu-mi pot întemeia o familie, ținând cont de faptul că mai am nevoie de timp pentru a crește, a mă descoperi și a mă maturiza. Chiar nu pot fi responsabilă pentru mai multe persoane. Nu sunt suficient de matură pentru a avea un copil, fiindcă eu încă sunt un copil. Nu-mi vine să împart o ciocolată cu cel de lângă mine (vorba vine), cu atât mai puțin să-mi împart viața cu un bărbat și un copil, doi sau zece. Încă nu pot renunța la mine... pentru alt om sau pentru omuleții ăia și mai mici, pe care i-aș putea avea în momentul de față.

4. Nu prea îmi plac copiii și nu am răbdare cu ei... Nu mi se înseninează ziua atunci când intru într-o casă plină de copii gălăgioși, care sar dintr-o parte în alta și lasă dezastru în urmă. Nu-mi face o plăcere imensă să îmi petrec timpul cu ei, să mă joc cu ei, ci mai degrabă număr orele până când vor pleca la părinții lor, la casele lor. Vreau să am copii, chiar îmi doresc foarte mult asta, dar în viitorul mai îndepărtat, căci acum nu e momentul. Sunt convinsă că îmi voi iubi proprii copii ca pe ochii din cap, dar copiii altora chiar nu mă atrag și nu știu cum să o spun mai frumos. Deloc, deloc, deloc nu mă atrag, așa că sunt child-free by choice. Pentru moment.


5. Nu simt o dorință arzătoare de a avea copii, dar simt o dorință arzătoare de a-mi trăi viața și a călători cât mai mult. Vreau să-mi ocup majoritatea timpului călătorind și vizitând multe, multe țări și orașe. Asta mă pasionează în prezent, nu gândul de a mă așeza la casa mea. Voi face și asta, dar mai târziu, când voi dori să renunț la propriile obiceiuri și dorințe, pentru a face loc și dorințelor jumătății mele.

6. Nu vreau să mă leg la cap, pentru că nu mă doare. Unu la mână, nici nu am cunoscut persoana care să îmi dea peste cap absolut toate concepțiile, iar doi la mână, nu mă simt singură (chiar îmi face plăcere să petrec timp doar cu propria persoană), nu m-a apucat disperarea de a mă mărita cât mai repede fiindcă, vezi Doamne, timpul trece. Da, e adevărat că timpul trece, dar toate lucrurile se întâmplă atunci când trebuie să se întâmple, nu când vrem noi, nu când vor alții. Așa că de ce să mă grăbesc când pot, foarte bine, să mă bucur de viață, de libertate și de tot ce AM în jur, fără să mă preocupe chestiile pe care (încă) nu le am?

7. Vreau să-mi construiesc o carieră și să am stabilitate financiară. Țin foarte mult la ideea de a avea o carieră, nu doar un simplu loc de muncă. Trebuie să-mi transform în carieră una dintre pasiunile pe care le am și nu mă voi da bătută până nu voi reuși acest lucru. Nu-mi doresc să muncesc zilnic, de la 8 la 4, într-un loc în care nu mă duc cu drag. Vreau să-mi placă ceea ce fac, iar pentru a ajunge acolo, trebuie să duc lupte grele, iar pentru a le duce, trebuie să mă concentrez doar asupra a ceea ce fac eu, doar pe obiectivele mele. Și toate astea trebuie să se întâmple înainte de a avea o familie, înainte de a uita de mine cu scopul a-i pune pe primul loc pe ceilalți.


8. Sunt foarte multe lucruri pe care vreau să le fac înainte de a mă stabili la casa mea. AICI sunt o parte din ele și țineți cont că atâtea chestii vreau să fac într-un an. Pentru anii care urmează am și mai multe obiective, care vor necesita și mai multă concentrare și determinare. Iar eu nu m-aș putea focusa pe ce am de gând să duc la capăt, dacă ar trebui ca în același timp să îi port de grijă soțului și/sau copilului. No way. Așa că vreau să fac absolut tot ce îmi doresc, dar înainte de a fi nevoită să gândesc la plural, cât pentru doi, trei sau patru persoane din viitoarea mea familie mică și drăguță.


Sper că m-am făcut înțeleasă... cât de cât. :)

12 comentarii

Write comentarii
Alina
AUTHOR
Saturday, January 09, 2016 delete

Te-ai facut foarte inteleasa! :)
Iti comentez maine mai pe larg, acum nu prea ma pot concentra! :)))

Reply
avatar
Newparts
AUTHOR
Saturday, January 09, 2016 delete

pai inca n-ai gasit un partener compatibil cu tine, inteligent, cu care sa poti face planuri in comun :)

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Saturday, January 09, 2016 delete

Si chiar daca l-as fi gasit, nu sunt pregatita sa fac pasii astia atat de importanti acum...

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
Sunday, January 10, 2016 delete

Sint multe cupluri tinere care au o familie care s-au calauzit de cele*opt motive*si merg mai departe au cariera sint fericti si stii de ce fiindca traiesc clipa simt farmecul vietii in tot ce facisi cladesc viitorul lasind deoparte motive dar urmind teluri impreuna cu cei dragi.Sper sa nu fie prea tirziu cind ai sa-ti dai seama ca nu ai trait clipa si nu te-ai bucurat nespus de mult de farmecul ei numai iubindute pe tine putin cite putin ai sa poti iubi si pe altii sa uiti de motive ci sa traiesti clipa si sate bucuri de farmecul gingas al ei...sa fii fericita...cu mult drag de la poarta deltei Dunarii pribeagul banatean. La multi ani

Reply
avatar
Alina
AUTHOR
Sunday, January 10, 2016 delete

E jale cu Iuli. La mine pe Dama indeamna la infidelitate, tie iti spune ca nu ai gasit partenerul potrivit! :)))

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Sunday, January 10, 2016 delete

Probabil e de acord atat cu tine, cat si cu mine. :))

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Sunday, January 10, 2016 delete

La multi ani! :)

Multumesc frumos pentru sfaturi!

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
Sunday, January 10, 2016 delete

Motivele tale sunt intr-un fel si ale mele. Insa odata cu varsta fiecare dintre noi vom ajunge sa ne dorim o familie. Tu o vei avea, eu s-ar putea sa nu o am, dar nu regret nimic. :))
Esti inca foarte tanara, abia ai iesit de sub carapacea familiei, mai ai multe de realizat pana la maritis. Este normal sa vrei sa traiesti, sa vrei sa calatoresti si sa evoluezi. La un moment dat iti vei dori aceste lucruri in 2. Dar sa apara omul potrivit. Pana acum n-a aparut. Dar o sa-l simti si atunci o sa vrei inclusiv 1-3 copchii. :)))

Daca toti oamenii ar gandi ca tine pana la vreo 27-30 de ani, consider ca am avea mai putine divorturi. Cei care nu isi traiesc tineretile si nebuniile ajung sa le traiasca mai tarziu, atunci cand au de suferit mult mai multi oameni.

Toate la timpul lor, sora mea! :)

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Sunday, January 10, 2016 delete

In sfarsit! O persoana care a inteles pe deplin ceea ce am vrut sa spun in acest articol. :)

Reply
avatar
Natural
AUTHOR
Monday, January 11, 2016 delete

Pana mai gasesti inca 2 motive, mai degraba spune-ne cand te mariti, ca sta Nasa in asteptare de atata vreme :)

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Thursday, January 14, 2016 delete

:)) Cand il voi gasi pe The One! :)

Reply
avatar